Keystone logo

Charles University Faculty of Education

A logo

Εισαγωγή

Η Σχολή Εκπαίδευσης είναι μία από τις δεκαεπτά σχολές που συνδέονται με την ομπρέλα του Πανεπιστημίου Charles στην Πράγα. Ο πρωταρχικός του στόχος είναι να εκπαιδεύσει εκπαιδευτικούς και άλλο παιδαγωγικό προσωπικό για όλους τους τύπους σχολείων και σχολικών συστημάτων, σε διάφορα επίπεδα σπουδών (Bachelors and Masters) και μορφές. Ενώ πέντε άλλες σχολές στο Πανεπιστήμιο του Charles είναι επίσης επίσημα ειδικευμένες για να εκπαιδεύσουν εκπαιδευτικούς, αυτό που κάνει τη σχολή εκπαίδευσης μοναδική είναι η έκταση και η πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού της στόχου. Η Σχολή παρέχει εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε επίπεδο πανεπιστημίου πριν και κατά την εκπαίδευση στους ακόλουθους τομείς: Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες, Καλλιτεχνική Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες.

Αυτή τη στιγμή η Σχολή εκπαιδεύει περίπου 4200 φοιτητές σε προγράμματα σπουδών BA και MA, συν 10.000 περίπου φοιτητές που διδάσκονται σε ένα ευρύ φάσμα συνδυασμένων προγραμμάτων σπουδών, κυρίως ως μέρος της επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών.

Η Σχολή είναι επίσης ανοιχτή σε ξένους φοιτητές που πληρώνουν δίδακτρα και μπορούν να εγγραφούν σε προγράμματα που διδάσκονται στα αγγλικά. Το Τμήμα συμμετέχει στο διεθνές πρόγραμμα Erasmus Mundus με στόχο τη διευκόλυνση της κινητικότητας των σπουδαστών και των εκπαιδευτικών.

Προγράμματα σπουδών BA και MA

Το 2006, η σχολή υιοθέτησε το πιστωτικό σύστημα ECTS, το οποίο είναι αναγνωρισμένο σε όλες τις χώρες της ΕΕ και έτσι επιτρέπει την ευκολότερη κινητικότητα των φοιτητών εντός της ΕΕ.

Ο φοιτητής της Παιδαγωγικής Σχολής τυπικά μελετά έναν συνδυασμό δύο θεμάτων.

Προγράμματα σπουδών Bachelor

Το τριετές πρόγραμμα σπουδών BA στοχεύει να δώσει στους φοιτητές ουσιαστική γνώση στα δύο επιλεγμένα θέματα, ωστόσο δεν αποτελεί πτυχίο διδασκαλίας-οι απόφοιτοι του BA δεν είναι επίσημα κατάλληλοι για διδασκαλία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δομή των υποχρεωτικών και επιλογών μαθημάτων που προσφέρονται στο πρόγραμμα είναι προσαρμοσμένη με τρόπο που ενισχύει την επαγγελματική τεχνογνωσία στα επιλεγμένα μαθήματα και όχι τις εκπαιδευτικές δεξιότητες και ικανότητες διδασκαλίας των μαθητών. Κατά συνέπεια, το αναλυτικό πρόγραμμα BA περιλαμβάνει μόνο μερικά μαθήματα σε παιδαγωγικούς και ψυχολογικούς κλάδους. Ωστόσο, το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης μια υποχρεωτική πρακτική διδασκαλίας με κίνητρα, η οποία θα πρέπει να βοηθήσει τους μαθητές να αποφασίσουν εάν θέλουν να συνεχίσουν στη μεταπτυχιακή μελέτη MA για να αποκτήσουν πτυχίο διδασκαλίας.

Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών

Οι απόφοιτοι του διετούς προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών 2 ετών θα αποκτήσουν ουσιαστική τεχνογνωσία στον επαγγελματικό τομέα που καλύπτεται από τα δύο βασικά θέματα της επιλογής τους και, επιπλέον, θα έχουν επίσης αναπτύξει τις παιδαγωγικές, ψυχολογικές και διδακτικές τους ικανότητες, ζωτικής σημασίας για κάθε επάγγελμα διδασκαλίας. Έτσι, εκτός από υποχρεωτικά και επιλεγόμενα μαθήματα που επιδιώκουν να εδραιώσουν την επαγγελματική εξειδίκευση των φοιτητών, το πρόγραμμα σπουδών MA περιλαμβάνει επίσης ειδικά προσαρμοσμένα διδακτικά μαθήματα και μια πλήρη διδακτική πρακτική φοιτητών, τα οποία είναι όλα ενσωματωμένα σε ένα οργανικό και διασυνδεδεμένο σύστημα. Ο απόφοιτος της παρακολούθησης της μεταπτυχιακής μελέτης είναι πλήρως καταρτισμένος για να διδάξει σε ανώτερα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ιστορία

Η Εκπαιδευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Καρόλου στην Πράγα ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 1946, με βάση ένα από τα πρώτα προεδρικά διατάγματα που εκδόθηκαν μετά την επανίδρυση του ανεξάρτητου κράτους της Τσεχοσλοβακίας, καθώς και τον νέο νόμο που θέσπισε εκπαιδευτικές σχολές σε όλα τα πανεπιστήμια εκείνης της ημέρας. Αυτό ήταν το αποκορύφωμα των διαρκών προσπαθειών για την εξασφάλιση ουσιαστικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Η Εκπαιδευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Charles άνοιξε επίσημα στις 15 Νοεμβρίου 1946 στο Rudolfinum της Πράγας (Το Σπίτι των Καλλιτεχνών) και στην εορταστική έναρξη παραβρέθηκε ο πρόεδρος της Τσεχίας, δρ Edvard Beneš.

Ωστόσο, η σχολική μεταρρύθμιση του 1953 πέτυχε τη διάλυση όλων των τσεχικών σχολών εκπαίδευσης. Το νεοσύστατο ίδρυμα για την εκπαίδευση των καθηγητών γενικών μαθημάτων ονομάστηκε The Pedagogical University - The Higher School of Pedagogy.

Μια άλλη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της Τσεχίας (που πραγματοποιήθηκε το 1959) γέννησε τα Παιδαγωγικά ινστιτούτα στην Πράγα και το Brandýs nad Labem που σχεδιάστηκαν για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ οι μελλοντικοί καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποτίθεται ότι θα μελετούσαν τα βασικά τους θέματα σε διάφορες πανεπιστημιακές σχολές, όπως συνέβη πριν από το 1946. Οι τσεχικές σχολές εκπαίδευσης δεν επανιδρύθηκαν μέχρι το 1964. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της τέχνης, της μουσικής και της φυσικής αγωγής εκπαιδεύτηκαν αρχικά σε άλλες αντίστοιχες σχολές του Πανεπιστημίου του Καρόλου, ενώ παρακολουθούσαν επίσης κάποια παιδαγωγική και ψυχολογικά μαθήματα στη Σχολή Παιδείας.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1970 παρατηρήθηκε η ενοποίηση και η συγχώνευση των δικτύων κατάρτισης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η παράταση της αντίστοιχης διάρκειας σπουδών έως και 5 έτη. Wereταν μάλλον δυστυχισμένες εποχές, καθώς πολλά τμήματα διαλύθηκαν ή προσαρτήθηκαν σε διάφορες άλλες σχολές του Πανεπιστημίου.

Κατά τη διάρκεια των 50 χρόνων ύπαρξης της Σχολής, πολλοί αξιόλογοι ειδικοί σε διάφορους τομείς έχουν διδάξει στις τάξεις της, όπως οι Cyril Bouda, V. Hrabal, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy και F. Vodička, για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

Τοποθεσίες

  • Pedagogická fakulta UK v Praze Street: Magdalény Rettigové 4 , 116 39, Prague

Ερωτήσεις